21 czerwca po raz pierwszy w tym sezonie pociąg Kolei Dolnośląskich wyruszy z Wrocławia do Świnoujścia. Przewoźnik podkreśla, że czas przejazdu (5 godzin i 7 minut) jest nie tylko krótszy niż w poprzednich latach, ale też lepszy niż w pociągach przewoźnika dalekobieżnego.
Po drodze pociąg zatrzyma się na stacjach: Legnica, Lubin, Głogów, Zielona Góra Główna, Szczecin Dąbie i Międzyzdroje. Siatka zatrzymań jest wyraźnie rzadsza niż w jadącym na tym odcinku zbliżoną trasą pociągu PKP Intercity: IC Chełmoński ma postoje ponadto w Nowej Soli, Rzepinie, Kostrzynie, Chojnie, Gryfinie, na stacji Szczecin Główny (gdzie zmienia czoło – KD pojadą tymczasem łącznicą omijającą tę stację), w Goleniowie i Wysokiej Kamieńskiej. Wyjaśnia to, dlaczego pociąg przewoźnika samorządowego (o nazwie „KD Premium Nadmorski”) pokonuje całą trasę znacznie szybciej (5 godzin i 7 minut) od państwowego operatora dalekobieżnego (5 h 49 min). Drugi bezpośredni pociąg PKP Intercity z Wrocławia do Świnoujścia, IC Przemyślanin, jedzie przez Poznań, a czas przejazdu jest jeszcze dłuższy (6 h 7 min).
KD Premium Nadmorski będzie kursował w weekendy między 21 czerwca a 31 sierpnia (odjazd z Wrocławia w sobotę o 6:31, ze Świnoujścia – w niedzielę o 15:22). Rezerwacja miejsc będzie obowiązkowa. Przewoźnik podkreśla, że ceny biletów pozostaną niezmienione w stosunku do ubiegłego roku (99 zł za całą trasę). Pociąg będzie obsługiwany najnowszej generacji EZT Impuls z taboru KD, wyposażonymi w regulowane fotele oraz klimatyzację.
Połączenie Wrocław – Świnoujście KD uruchomiły po raz pierwszy
latem 2023 r. Pociąg miał od początku charakter komercyjny – był uruchamiany
w formule otwartego dostępu. Ponieważ okazał się
frekwencyjnym sukcesem, pociągi w tej relacji wyjechały na tory także
w kolejnym roku.